Vietnamese Father And Son Found Living In a Treehouse For 40 Years

A father and son who fled their village during the Vietnam War 40 years ago have apparently been discovered living in a tree house deep in the jungle.

Ho Van Lang, 42, and his 82-year-old father had reportedly shunned contact with the outside world after his wife and mother of his two children was killed by a landmine

A local newspaper reported that they wore loincloths made of bark and used a homemade axe to chop down trees for firewood. They survived on corn that they had grown, plus fruits and cassava roots from the jungle.

Inside their treehouse home, five metres in the air, the pair kept a stash of arrows for hunting and knives for killing animals.

But there were poignant mementos of their previous life.

The father kept his soldier’s trousers neatly folded in a corner. Beside them was the little red coat his son was thought to have been wearing when they fled.

Vietnamese media tracked down another son of Mr Ho senior – a man named Ho Van Tri, who said that he discovered his father and brother 20 years ago, but had not been able to persuade them to return to modern society.

He said he brought more people to see them in the jungle to help bring them home – but they would hide quickly whenever they saw anyone approaching.

The pair were said to be barely able to communicate with outsiders, with Mr Ho junior only knowing a few words of the local dialect of the Cor ethnic minority group, while his father had fallen out of the habit of speech.

They were discovered by a party of local people who were travelling through deep forest in Tay Tra district of Quang Ngai province, in central Vietnam.

Photos published on a Vietnamese website showed the elderly Mr Ho being carried out of the forest on a stretcher, surrounded by curious villagers.

The Vietnamese district authorities have confirmed that Ho Van Thanh once lived a normal life with his family in the commune’s Tra Kem hamlet. They suggested that he was probably driven by shock when he took his young son and ran into the jungle after the mine explosion wiped out the rest of their family.

Source:

telegraph.co.uk

Source Article from https://worldtruth.tv/vietnamese-father-and-son-found-living-in-a-treehouse-for-40-years/

Duterte Threatens to Kill His Own Son if Found to be Involved with Drugs Smuggling









 






Philippines President Rodrigo Duterte says he will not hesitate to have his own son murdered if allegations of his involvement in a $125-million drug shipment prove to be true. He has also vowed to “protect the police who kill him.”

“I said before my order was: ‘If I have children who are into drugs, kill them so people will not have anything to say,” Duterte said in a speech on Wednesday night, as quoted by AFP.

“So I told Pulong [son’s nickname]: ‘My order is to kill you if you are caught. And I will protect the police who kill you, if it is true.”

The statement comes amid an allegation that Paolo Duterte is connected with an international drug cartel that attempted to ship $125 million worth of crystal methamphetamine from China to Manila in May.

The accusation was brought forward by Senator Antonio Trillanes IV, a vocal opponent of the president.

As part of his argument, Trillanes provided photographs of Paolo beside the businessman alleged to be responsible for importing the drugs. He also cited unspecified foreign intelligence that Paolo is a member of a crime syndicate while alluding to a “dragon-like” tattoo on his back as proof.

Paolo, 42, has denied the allegation, telling a Senate inquiry earlier this month that the allegation was “baseless.”

Duterte’s bold statements regarding his son are the latest in a string of shocking remarks expressed by the leader as part of his ‘war on drugs’.

The controversial campaign has led to the deaths of more than 7,000 suspected users and dealers since July 1, 2016, according to figures released by Human Rights Watch (HRW) in July.

According to HRW, the deaths have been committed by a combination of security forces and “unidentified gunmen,” with the government claiming to have killed more than 3,800 people.

Duterte has repeatedly defended his hardline stance against drugs, previously saying he would be “happy to slaughter” 3 million drug addicts and describing children shot dead in the campaign as “collateral damage.”

The president’s violent crackdown on drugs has come under fire from the UN, human rights organizations, Western governments, and many within his own country – all of whom Duterte has responded to with ferocity.

Last week, Duterte slammed the country’s human rights commission chief, Chito Gascon, for expressing concern for the teenagers who have been killing in the ‘war on drugs’.

“I now have my doubts. Are you gay or a pedophile? Why is this guy suffocated about the issue of young people, especially boys? Are you a pedophile? Do you want the young? You almost cry blood. Of course it’s repugnant. You are so fixated with young males. So I have doubts if you are a pedophile, you are stupid, idiot,” Duterte said.

Some of Duterte’s other insults towards his critics include telling the European Union “f**k you,” accusing the Catholic Church of being “full of s**t,” and calling former US President Barack Obama a “son of a b**ch/whore.”

Despite coming to power on a campaign promise to eradicate drugs, Duterte admitted last month that his nation cannot completely fix the problem, due to lack of equipment, difficult terrain, and the brevity of his presidential term.

Source




RELATED ARTICLES


Did you like this information? Then please consider making a donation or subscribing to our Newsletter.

Source Article from http://feedproxy.google.com/~r/TheEuropeanUnionTimes/~3/Uq3b48MT3N0/

Infertility found to be a side effect of weight loss surgery

Image: Infertility found to be a side effect of weight loss surgery

(Natural News)
While fewer men make the drastic decision to undergo gastric bypass surgery to lose weight than women, those who are contemplating it should be aware of a new study which has determined that men who do choose to undergo the procedure – specifically the Roux-en-Y gastric bypass procedure (RYGB) – have a 57.1 percent higher risk of semen abnormalities after surgery. While obesity also poses a threat to fertility, this information is of particular importance to those who may be planning to lose weight so that they can start a family.

The study was conducted by a research team from the Hospital das Clinicas, ICHC, São Paulo, Brazil, and a doctor from Harvard Medical School, and was published in the peer-reviewed journal Bariatric Surgical Practice and Patient Care.

The research team included 79 sexually active men who were trying to conceive with a partner. The men represented four groups: The first group of 25 had undergone RYGB five years before the study; the second group of 23 had done so two years before; the third was a control group of 18 obese men who had not undergone surgery, and the fourth was another control group of 15 lean men who had not undergone surgery.

The Daily Mail notes that despite improvements in hormone levels, weight, and sexual quality of life, only four percent of the study participants who had undergone the surgery were able to father children, compared to 13 percent of those who did so before surgery.

Study results were determined by means of questionnaires completed by all participants.

Blood tests were taken for all the men to measure vitamin D and zinc levels, as well as glucose, testosterone and semen levels.

Interestingly, in addition to elevated estradiol (estrogen) levels, men in both the group who had undergone surgery two years prior, and the obese control group, had very low levels of vitamin D. (Related: Boost male fertility with the right foods.)

These findings dovetail perfectly with those of a study presented at the European Congress of Endocrinology (ECE) in Lisbon in May of this year. As vitamin D levels have dropped in people around the globe, infertility rates have increased sharply, reaching between 10 and 15 percent among couples actively trying to conceive.

Science Daily, reporting on the study, noted:

Vitamin D, a hormone produced by the body through exposure to sunshine or obtained from foods such as fatty fish and egg yolk, helps the body control calcium and phosphate levels. Previous studies have linked vitamin D levels with a range of health problems including cardiovascular disease and cancer. …

Dr Elisabeth Lerchbaum, from the Medical University of Graz, has led much research on the effects of vitamin D supplementation in different aspects of male and female fertility. Research from her group and others suggests vitamin D affects many aspects of fertility in both genders, including influencing production and maturation of sperm cells in men, egg cell and uterine lining maturation in women, and sex hormone production in both sexes. …

In men, levels of vitamin D have been linked to semen quality and male hormone levels in both fertile and infertile men.

Both animal and human studies have confirmed that low vitamin D levels impact negatively on fertility.

Vitamin D is produced naturally by the body when it is exposed to direct sunlight. As the mainstream media, chemical sunscreen manufacturers and health practitioners have continued to fan the flames of “skin cancer is caused by sunshine” hysteria, more and more people are getting less and less sunshine, with devastating effects on everything from bone health and fertility to mental health. Health.com recommends at least 20 to 25 minutes a day of direct sunlight for optimal vitamin D production.

In addition, foods that are high in vitamin D include fatty fish like salmon and tuna, mushrooms grown in ultraviolet light to increase vitamin D content, egg yolks, and beef liver, among others. High quality vitamin D supplements are also available at most good health stores.

Sources include:

DailyMail.co.uk

News-Medical.net

Online.LiebertPub.com

ScienceDaily.com

Health.com

<!–

–>

Source Article from http://www.naturalnews.com/2017-09-19-infertility-found-to-be-a-side-effect-of-weight-loss-surgery.html

Climate Change Science Implodes As IPCC Climate Models Found To Be Totally Wrong – Temperatures Aren’t Rising As Predicted – Hoax Unraveling

A stunning new science paper authored by climate change alarmists and published in the science journal Nature Geoscience has just broken the back of the climate change hoax. The paper, authored by Myles R. Allen, Richard J. Millar and others, reveals that global warming climate models are flat wrong, having been deceptively biased toward “worst case” warming predictions that now turn out to be paranoid scare mongering.

The paper, entitled, “Emission budgets and pathways consistent with limiting warming to 1.5 °C,” concludes that the global warming long feared and hyped by everyone from Al Gore to CNN talking heads was based on faulty software models that don’t stand up to actual measured temperatures in the real world. In technical jargon, the paper explains, “We show that limiting cumulative post-2015 CO2 emissions to about 200GtC would limit post-2015 warming to less than 0.6°C in 66% of Earth system model members.”

In effect, the current global warming software models used by the IPCC and cited by the media wildly over-estimate the warming effects of CO2 emissions. How much do they over-estimate warming? By about 50%. Where the software models predicted a 1.3 C rise in average global temperatures, only a rise of about 0.9 C has actually been recorded (and many data points in that average have, of course, been fabricated by climate change scientists to push a political narrative). In other words, carbon dioxide emissions don’t produce the warming effects that have been blindly claimed by climate change alarmists.

“Climate change poses less of an immediate threat to the planet than previously thought because scientists got their modelling wrong,” reports the UK Telegraph. “New research by British scientists reveals the world is being polluted and warming up less quickly than 10-year-old forecasts predicted, giving countries more time to get a grip on their carbon output.”

In other words, the climate change threat has been wildly overstated. The fear mongering of Al Gore and the government-funded science community can truly only be described as a “junk science hoax.”

 

Climate alarmists suddenly find themselves admitting they were wrong all along

“The paper … concedes that it is now almost impossible that the doomsday predictions made in the last IPCC Assessment Report of 1.5 degrees C warming above pre-industrial levels by 2022 will come true,” writes James Delingpole. He goes on to say:

One researcher – from the alarmist side of the argument, not the skeptical one – has described the paper’s conclusion as “breathtaking” in its implications.

He’s right. The scientists who’ve written this paper aren’t climate skeptics. They’re longstanding warmists, implacable foes of climate skeptics, and they’re also actually the people responsible for producing the IPCC’s carbon budget.

In other words, this represents the most massive climbdown from the alarmist camp.

Are we about to see climate change alarmists owning up to the fact that real-world data show their software models to be rooted in junk science? The unraveling has begun, but there is so much political capital already invested in the false climate change narrative that it will take years to fully expose the depth of scientific fraud and political dishonesty underpinning the global warming hoax.

 

Climate change software models were deliberately tweaked to paint an exaggerated doomsday picture in order to scare the world into compliance panic

What’s clear from all this is that IPCC software models were deliberately biased in favor of the worst-case “doomsday” predictions in order to terrorize the world with a fake climate change hoax. But now the fake science is catching up to them, and they’re getting caught in their own lies.

The software models, by the way, were fraudulently programmed with dishonest model “weights” to produce alarming warming predictions no matter what temperature data points were entered into the system.

This is best explained in this Natural News article which goes into great detail, covering the IPCC global warming software modeling hoax:

 

Hacking the IPCC global warming data

The same left-wing media outlets that fabricated the “Russian hacking” conspiracy, curiously, have remained totally silent about a real, legitimate hacking that took place almost two decades earlier. The IPCC “global warming” software models, we now know, were “hacked” from the very beginning, programmed to falsely produce “hockey stick” visuals from almost any data set… include “random noise” data.

What follows are selected paragraphs from a fascinating book that investigated this vast political and scientific fraud: The Real Global Warming Disaster by Christopher Booker (Continuum, 2009). This book is also available as an audio book from Audible.com, so if you enjoy audio books, download a copy there.

Here’s what Booker found when he investigated the “hacking” of the temperature data computer models:

From “The Real Global Warming Disaster” by Christopher Booker: (bold emphasis added)

Nothing alerted us more to the curious nature of the global warming scare than the peculiar tactics used by the IPCC to promote its orthodoxy, brooking no dissent. More than once in its series of mammoth reports, the IPCC had been caught out in very serious attempts to rewrite the scientific evidence. The most notorious instance of this was the extraordinary prominence it gave in 2001 to the so-called ‘hockey stick’ graph, mysteriously produced by a relatively unknown young US scientist, which completely redrew the accepted historical record by purporting to show temperatures in the late twentieth century having shot upwards to a level far higher than had ever been known before. Although the ‘hockey stick’ was instantly made the central icon of the IPCC’s cause, it was within a few years to become one of the most comprehensively discredited artefacts in the history of science.

Similarly called into serious doubt was the reliability of some of the other temperature figures on which the IPCC based its case. Most notably these included those provided by NASA’s Goddard Institute for Space Studies (GISS), run by Dr James Hansen, A1 Gore’s closest scientific ally, which were one of the four official sources of temperature data on which the IPCC relied. These were shown to have been repeatedly ‘adjusted’, to suggest that temperatures had risen further and more steeply than was indicated by any of the other three main data-sources.

…Out of the blue in 1998 Britain’s leading science journal Nature, long supportive of the warming orthodoxy, published a new paper on global temperature changes over the previous 600 years, back to 1400. Its chief author was Michael Mann, a young physicist-turned-climate scientist at the University of Massachusetts, who had only completed his PhD two years before. In 1999 he and his colleagues published a further paper, based only on North America but extending their original findings over 1000 years.

Their computer model had enabled them to produce a new temperature graph quite unlike anything seen before. Instead of the previously familiar rises and falls, this showed the trend of average temperatures having gently declined through nine centuries, but then suddenly shooting up in the twentieth century to a level that was quite unprecedented.

In Mann’s graph such familiar features as the Mediaeval Warm Period and the Little Ice Age had simply vanished. All those awkward anomalies were shown as having been illusory. The only real anomaly which emerged from their studies was that sudden exponential rise appearing in the twentieth century, culminating in the ‘warmest year of the millennium’, 1998.

As would eventually emerge, there were several very odd features about Mann’s new graph, soon to be known as the ‘hockey stick’ because its shape, a long flattish line curving up sharply at the end, was reminiscent of the stick used in ice hockey. But initially none might have seemed odder than the speed with which this obscure study by a comparatively unknown young scientist came to be taken up as the new ‘orthodoxy’.

So radically did the ‘hockey stick’ rewrite all the accepted versions of climate history that initially it carried all before it, leaving knowledgeable experts stunned. It was not yet clear quite how Mann had arrived at his remarkable conclusions, precisely what data he had used or what methods the IPCC had used to verify his findings. The sensational new graph which the IPCC made the centrepiece of its report had been sprung on the world out of left field.

…Yet when, over the years that followed, a number of experts from different fields began to subject Mann’s two papers to careful analysis, some rather serious questions came to be asked about the basis for his study.

For a start, although Mann and his colleagues had cited other evidence for their computer modelling of historical temperatures, it became apparent that they had leaned particularly heavily on ‘proxy data’ provided by a study five years earlier of tree-rings in ancient bristlecone pine trees growing on the slopes of California’s Sierra Nevada mountains. ‘Proxies’ used to calculate temperature consist of data other than direct measurement, such as tree rings, stalactites, ice cores or lake sediments.

According to the 1993 paper used by Mann, these bristlecone pines had shown significantly accelerated growth in the years after 1900. But the purpose of this original study had not been to research into past temperatures. As was made clear by its title – ‘Detecting the aerial fertilisation effect of atmospheric C02 enrichment in tree-ring chronologies’ – it had been to measure the effect on the trees’ growth rate of the twentieth-century increase in C02 levels.

Tree rings are a notoriously unreliable reflector of temperature changes, because they are chiefly formed during only one short period of the year, and cannot therefore give a full picture. This 1993 study of one group of trees in one untypical corner of the US seemed a remarkably flimsy basis on which to base an estimate of global temperatures going back 1000 years.

Then it transpired that, in order to show the twentieth-century section of the graph, the terrifying upward flick of temperatures at the end of the ‘hockey stick’, spliced in with the tree-ring data had been a set of twentieth-century temperature readings, as recorded by more than 2,000 weather stations across the earth’s surface. It was these which more than anything helped to confirm the most dramatic conclusion of the study, that temperatures in the closing decades of the twentieth century had been shooting up to levels unprecedented in the history of the last 1,000 years, culminating in the ‘warmest year of the millennium’, 1998.

Not only was it far from clear that, for this all-important part of the graph, two quite different sets of data had been used. Also accepted without qualification was the accuracy of these twentieth-century surface temperature readings. But the picture given by these was already being questioned by many expert scientists who pointed to evidence that readings from surface weather stations could become seriously distorted by what was known as the ‘urban heat island effect’. The majority of the thermometers in such stations were in the proximity of large and increasingly built-up population centres. It was well-established that these heated up the atmosphere around them to a significantly higher level than in more isolated locations.

Nowhere was this better illustrated than by contrasting the temperature readings taken on the earth’s surface with those which, since 1979, had been taken by NASA satellites and weather balloons, using a method developed by Dr Roy Spencer, responsible for climate studies at NASA’s Marshall Space Centre, and Dr John Christie of the University of Alabama, Huntsville.

Surprisingly, these atmospheric measurements showed that, far from warming in the last two decades of the twentieth century, global temperatures had in fact slightly cooled. As Spencer was at pains to point out, these avoided the distortions created in surface readings by the urban heat island effect. The reluctance of the IPCC to take proper account of this, he observed, confirmed the suspicion of ‘many scientists involved in the process’ that the IPCC’s stance on global warming was ‘guided more by policymakers and politicians than by scientists’.

What was also remarkable about the ‘hockey stick’, as was again widely observed, was how it contradicted all that mass of evidence which supported the generally accepted picture of temperature fluctuations in past centuries. As was pointed out, tree-rings are not the most reliable guide to assessing past temperatures. Scores of more direct sources of proxy evidence had been studied over the years, from Africa, South America, Australia, Pakistan, Antarctica, every continent and ocean of the world.

Whether evidence was taken from lake sediments or ice cores, glaciers in the Andes or boreholes in every continent (Huang et ai, 1997), the results had been remarkably consistent in confirming that the familiar view was right. There had been a Little Ice Age, across the world. There had similarly been a Mediaeval Warm Period. Furthermore, a mass of data confirmed that the world had been even warmer in the Middle Ages than it was in 1998.

The first comprehensive study to review this point was published in January 2003 by Dr Willie Soon and his colleague Dr Sallie Baliunas of the Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics. They had examined 140 expert studies of the climate history of the past 1,000 years, based on every kind of data. Some had given their findings only in a local or regional context, others had attempted to give a worldwide picture. But between them these studies had covered every continent. The question the two researchers had asked of every study was whether or not it showed a ‘discernible climate anomaly’ at the time of (1) the Little Ice Age and (2) the Mediaeval Warm Period; and (3) whether it had shown the twentieth century to be the warmest time in the Millennium.

Their conclusion was unequivocal. Only two of the studies they looked at had not found evidence for the Little Ice Age. Only seven of the 140 studies had denied the existence of a Mediaeval Warm Period, while 116 had confirmed it.

On the crucial question of whether or not the twentieth century had been the warmest of the past thousand years, only 15 studies, including that of Mann himself, had unambiguously agreed that it was. The vast majority accepted that earlier centuries had been warmer. The conclusion of Soon and Baliunas was that ‘Across the world, many records reveal that the twentieth century is probably not the warmest nor a uniquely extreme climatic period of the last millennium.’

But if Mann and his colleagues had got the picture as wrong as this survey of the literature suggested, nothing did more to expose just how this might have come about than a remarkable feat of analysis carried out later in the same year by two Canadians and published in October 2003. (S. McIntyre and R. McKitrick, 2003, ‘Corrections to the Mann et al. (1998) proxy databse and northern hemispheric average temperature series’, Energy and Environment, 14, 752-771. In the analysis of McIntyre and McKitrick’s work which follows, reference will also be made to their later paper, McIntyre and McKitrick, 2005b, ‘The M & M critique of the MBH98 Northern Hemisphere climate index, Update and applications’, Energy and Environment, 16, 69-99, and also to McKitrick (2005), ‘What is the “Hockey Stick” debate about?’, op. cit.)

Stephen McIntyre, who began their study, was a financial consultant and statistical analyst specialising in the minerals industry, and was later joined by Ross McKitrick, a professor of economics at Guelph University. Neither made any pretensions to being a climate scientist, but where they did have considerable expertise was in knowing how computers could be used to play around with statistics. They were also wearily familiar with people using hockey sticklike curves, showing an exaggerated upward rise at the end, to sell a business prospect or to ‘prove’ some tendentious point.

Intrigued by the shape of the IPCC’s now famous ‘hockey stick’ graph, in the spring of 2003 McIntyre approached Mann and his colleagues to ask for a look at their original data set. ‘After some delay’, Mann ‘arranged provision of a file which was represented as the one used’ for his paper. But it turned out not to include ‘most of the computer code used to produce their results’. This suggested to McIntyre, who was joined later that summer by McKitrick, that no one else had previously asked to examine it, as should have been required both by peer-reviewers for the paper published in Nature and, above all, by the IPCC itself. (This account of the ‘hockey stick’ saga is based on several sources, in particular Ross McKitrick’s paper already cited , ‘What is the “hockey stick” debate about?’ (2005), and his evidence to the House of Lords Committee on Economic Affairs, ‘The Economics of Climate Change’, Vol. II, Evidence, 2005. See also David Holland, ‘Bias and concealment in the IPCC Process: the “Hockey Stick” affair and its implications’ (2007), op. cit.)

When McIntyre fed the data into his own computer, he found that it did not produce the claimed results. At the heart of the problem was what is known as ‘principal component analysis’, a technique used by computer analysts to handle a large mass of data by averaging out its components, weighting them by their relative significance.

One of the first things McIntyre had discovered was that the ‘principal component analysis’ used by Mann could not be replicated. ‘In the process of looking up all the data sources and rebuilding Mann’s data set from scratch’, he discovered ‘quite a few errors concerning location labels, use of obsolete editions, unexplained truncations of various series etc.’ (for instance, data reported to be from Boston, Mass., turned out to be from Paris, France, Central England temperature data had been truncated to leave out its coldest period, and so forth).

But the real problem lay with the ‘principal component analysis’ itself. It turned out that an algorithm had been programmed into Mann’s computer model which ‘mined’ for hockey stick shapes whatever data was fed into it. As McKitrick was later to explain, ‘had the IPCC actually done the kind of rigorous review that they boast of they would have discovered that there was an error in a routine calculation step (principal component analysis) that falsely identified a hockey stick shape as the dominant pattern in the data. The flawed computer program can even pull out spurious hockey stick shapes from lists of trendless random numbers. ’ (McKitrick, House of Lords evidence, op. cit.)

Using Mann’s algorithm, the two men fed a pile of random and meaningless data (‘red noise’) into the computer 10,000 times. More than 99 per cent of the time the graph which emerged bore a ‘hockey stick’ shape. They found that their replication of Mann’s method failed ‘all basic tests of statistical significance’.

When they ran the programme again properly, however, keeping the rest of Mann’s data but removing the bristlecone pine figures on which he had so heavily relied, they found that the Mediaeval Warming once again unmistakably emerged. Indeed their ‘major finding’, according to McKitrick, was that Mann’s own data confirmed that the warming in the fifteenth century exceeded anything in the twentieth century.44

One example of how this worked they later quoted was based on comparing two sets of data used by Mann for his second 1999 paper, confined to proxy data from North America. One was drawn from bristlecone pines in western North America, the other from a tree ring chronology in Arkansas. In their raw state, the Californian series showed a ‘hockey stick’ shape; the other, typical of most North American tree ring series, showed an irregular but basically flat line with no final upward spurt. When these were put together, however, the algorithm emphasised the twentieth-century rise by giving ‘390 times as much weight’ to the bristlecone pines as to the trees from Arkansas.45

In other words, although Mann had used hundreds of tree ring proxies from all over North America, most showing a flattish line like that from Arkansas, the PCAs used to determine their relative significance had given enormously greater weight to those Californian bristlecones with their anomalous ‘hockey stick’ pattern.

Furthermore, McIntyre and McKitrick found that Mann had been well aware that by removing the bristlecone pine data the ‘hockey stick’ shape of his graph would vanish, because he had tried it himself. One of the files they obtained from him showed the results of his own attempt to do this. The file was marked ‘Censored’ and its findings were nowhere mentioned in the published study.

What, however, concerned McIntyre and McKitrick as much as anything else about this extraordinary affair was what it revealed about the methods of the IPCC itself. Why had it not subjected Mann’s study to the kind of basic professional checks which they themselves had been able to carry out, with such devastating results?

Furthermore, having failed to exercise any proper quality control, why had those at the top of the IPCC then gone out of their way to give such extraordinary prominence to ‘the hockey stick data as the canonical representation of the earth’s climate history. Due to a combination of mathematical error and a dysfunctional review process, they ended up promoting the exact wrong conclusion. How did they make such a blunder?’

Continue reading The Real Global Warming Disaster by Christopher Booker (Continuum, 2009), available at BN.com, Amazon.com and Audible.com.

 

Conclusion: The global warming “hockey stick” is SCIENCE FRAUD

What all this reveals, of course, is that the global warming “hockey stick” is fake science. As Booker documents in his book, data were truncated (cut off) and software algorithms were altered to produce a hockey stick trend out of almost any data set, including random noise data. To call climate change “science” is to admit your own gullibility to science fraud.

The IPCC, it turns out, used science fraud to promote global warming and “climate change” narratives, hoping no one would notice that the entire software model was essentially HACKED from the very beginning, deliberately engineered to produce the alarming temperature trend the world’s bureaucrats wanted so they could terrorize the world into compliance with climate change narratives.

The Russians didn’t hack the 2016 election, in case you were wondering. But dishonest scientists really did hack the global warming modeling software to deceive the entire world and launch a whole new brand of climate change fascism that has now infected the minds of hundreds of millions of people across the planet. Everything they’ve been told about climate change, it turns, out, was all based on a software hack.

via:

naturalnews.com

Source Article from https://worldtruth.tv/climate-change-science-implodes-as-ipcc-climate-models-found-to-be-totally-wrong-temperatures-arent-rising-as-predicted-hoax-unraveling/

Antidepressants found to be “death pills” that dramatically raise the risk of early death

[9/19/17 JHOANNA ROBINSON]   A study that was conducted by scientists at McMaster University in Canada concluded that antidepressants raised the risk of death among depressed people without a heart disease, to 33 percent, as compared with those who did not regularly take these so-called “medications”.

The researchers analyzed data from 17 previous studies involving almost 380,000 people. The studies showed that people who took antidepressants acquired a greater risk of death by suicide or via other life-threatening issues.

It was not made clear, though, whether the deaths were caused by the antidepressants themselves, or by the depressive symptoms that they were made to treat.

“I prescribe antidepressants even though I do not know if they are more harmful than helpful in the long-term. I am worried that in some patients they could be, and psychiatrists in 50 years will wonder why we did not do more to find out,” said University of Toronto psychiatrist Benoit Mulsant, who was also involved in the study.

The other researchers also pointed out that there may be no need for depressive people to take antidepressants in the first place, as cognitive behavioral therapy, psychotherapy, and other treatment approaches have also been shown to be just as effective as drugs when it comes to treating depression.

Detractors of the study’s results, however, were quick to defend the positive effects that antidepressant drugs bring to mental illness patients, with Southampton University psychiatrist and Royal College of Psychiatrists psychopaharmacology committee chairman Professor David Baldwin saying: “Unfortunately, this study has major flaws.

Depressed patients have higher risks of a range of physical health problems, all of which carry a risk of increased mortality, and antidepressants are often described for a range of problems other than depression, including chronic pain and insomnia, which also increase mortality.”

A Royal College of Psychiatrists spokesman further said: “Countless studies over the years have shown that antidepressants are a life saver for many, reducing the risk of suicide in depressed patients. It is down to a patient and their doctor to decide together whether the benefits of a medicine outweigh the risks.”

Risk of suicide greater when taking antidepressants?

Wendy Dolin, wife of 57-year-old lawyer Stewart Dolin, took to court Brentford, U.K.-based pharmaceutical company GlaxoSmithKline, the original manufacturer of antidepressant Paxil, which Stewart Dolin was taking when he jumped to his death from a train platform and onto an oncoming train back in 2010. A jury awarded Wendy Dolin with $3 million in April 2017 for damages.

Wendy Dolin believed that her husband suffered from a side effect called akathisia, a state of acute physical and mental agitation, due to his regular Paxil intake.

Dolin’s lawsuit lifted the lid on information regarding early clinical trials of Paxil, bringing forth concerns that people who are taking antidepressants, particularly Paxil, are in danger of doing self-harm under the influence of the drug. (Related: Antidepressants burden users with extreme side-effects.)

Glaxo eventually made some changes to their antidepressants’ packaging and cautioned people of all ages who have major depressive disorder, and in 2006 placed a label that said “the frequency of suicidal behavior was higher in patients treated with paroxetine [generic name of Paxil] compared with placebo” – 6.7 times higher.

However, that specific label was replaced in June 2007 by the Food and Drug Administration-mandated warning that all antidepressants carry such a risk.

Read up on more stories such as this one at Opioids.com.

Source Article from http://govtslaves.info/antidepressants-found-death-pills-dramatically-raise-risk-early-death/

Antidepressants found to be "death pills" that dramatically raise the risk of early death

Image: Antidepressants found to be “death pills” that dramatically raise the risk of early death

(Natural News)
A study that was conducted by scientists at McMaster University in Canada concluded that antidepressants raised the risk of death among depressed people without a heart disease, to 33 percent, as compared with those who did not regularly take these so-called “medications”.

The researchers analyzed data from 17 previous studies involving almost 380,000 people. The studies showed that people who took antidepressants acquired a greater risk of death by suicide or via other life-threatening issues.

It was not made clear, though, whether the deaths were caused by the antidepressants themselves, or by the depressive symptoms that they were made to treat.

I prescribe antidepressants even though I do not know if they are more harmful than helpful in the long-term. I am worried that in some patients they could be, and psychiatrists in 50 years will wonder why we did not do more to find out,” said University of Toronto psychiatrist Benoit Mulsant, who was also involved in the study.

The other researchers also pointed out that there may be no need for depressive people to take antidepressants in the first place, as cognitive behavioral therapy, psychotherapy, and other treatment approaches have also been shown to be just as effective as drugs when it comes to treating depression.

Detractors of the study’s results, however, were quick to defend the positive effects that antidepressant drugs bring to mental illness patients, with Southampton University psychiatrist and Royal College of Psychiatrists psychopaharmacology committee chairman Professor David Baldwin saying: “Unfortunately, this study has major flaws.

Depressed patients have higher risks of a range of physical health problems, all of which carry a risk of increased mortality, and antidepressants are often described for a range of problems other than depression, including chronic pain and insomnia, which also increase mortality.”

A Royal College of Psychiatrists spokesman further said: “Countless studies over the years have shown that antidepressants are a life saver for many, reducing the risk of suicide in depressed patients. It is down to a patient and their doctor to decide together whether the benefits of a medicine outweigh the risks.”

Risk of suicide greater when taking antidepressants?

Wendy Dolin, wife of 57-year-old lawyer Stewart Dolin, took to court Brentford, U.K.-based pharmaceutical company GlaxoSmithKline, the original manufacturer of antidepressant Paxil, which Stewart Dolin was taking when he jumped to his death from a train platform and onto an oncoming train back in 2010. A jury awarded Wendy Dolin with $3 million in April 2017 for damages.

Wendy Dolin believed that her husband suffered from a side effect called akathisia, a state of acute physical and mental agitation, due to his regular Paxil intake.

Dolin’s lawsuit lifted the lid on information regarding early clinical trials of Paxil, bringing forth concerns that people who are taking antidepressants, particularly Paxil, are in danger of doing self-harm under the influence of the drug. (Related: Antidepressants burden users with extreme side-effects.)

Glaxo eventually made some changes to their antidepressants’ packaging and cautioned people of all ages who have major depressive disorder, and in 2006 placed a label that said “the frequency of suicidal behavior was higher in patients treated with paroxetine [generic name of Paxil] compared with placebo” – 6.7 times higher.

However, that specific label was replaced in June 2007 by the Food and Drug Administration-mandated warning that all antidepressants carry such a risk.

Read up on more stories such as this one at Opioids.com.

Sources include:

NewsMax.com

DailyMail.co.uk

NYTimes.com

 

<!–

–>

Source Article from http://www.naturalnews.com/2017-09-18-antidepressants-found-to-be-death-pills-that-dramatically-raise-the-risk-of-early-death.html

Avocados found to improve eye health in aging adults

Image: Avocados found to improve eye health in aging adults

(Natural News)
Most of us have heard of macular degeneration and know that it relates to vision loss. This condition is so common that it affects over 10 million Americans, and it refers to the deterioration of the central part of the retina, known as the macula. Since the macula focuses central vision, when it deteriorates we start to lose the ability to read, recognize faces and colors, drive and see finer details. Inside the macula is macular pigment (MP), a yellow spot which is made up of two carotenoids: Lutein and zeaxanthin. Macular pigment plays a vital role in maintaining the function of the macula, and is therefore vital to eye health.

Now, a new study published in the journal Nutrients has found that older adults can increase their MP levels by upping their intake of avocados. Avocados contain high levels of lutein, which is selectively taken up by both the macula and the brain. Increasing lutein levels protects eye health and improves cognitive function – both of which are vital areas of concern for people as they get older.

The study was a six-month, randomized, controlled trial, and included 48 healthy men and women who did not smoke, and who had previously had low levels of consumption of lutein-rich foods like avocados, green leafy veggies, broccoli and eggs. People with specific health conditions, or who had recently used lutein supplements or certain chemical medicines, were excluded.

Study participants were asked to consume either avocados, potatoes or chickpeas, and then their lutein levels, macular pigment density (MPD), and cognitive abilities were assessed at zero, three and six months, respectively.

After six months, the serum lutein levels of those consuming the avocados had increased by 25 percent from baseline, while their MPD levels had also increased and there was a notable improvement in regular memory, attention, and spatial working memory, showing a direct improvement in cognition. (Related: Discover what other nutritional miracles are lurking in everyday foods at Nutrients.news)

Though this particular study did not specifically look at eye health, the link between higher lutein levels and improved vision is well established.

A 2013 meta-analysis, published in the journal Critical Reviews in Food Science and Nutrition, examined the health benefits of Hass avocados and noted the following about their impact on eye health:

Lutein and zeaxanthin are selectively taken up into the macula of the eye … Relative intakes of lutein and zeaxanthin decrease with age and the levels are lower in females than males. … Observational studies show that low dietary intake and plasma concentration of lutein may increase age-related eye dysfunction. Research from the Women’s Health Initiative Observation Study found that MUFA [monounsaturated fatty acid] rich diets were protective of age-related eye dysfunction (Chong et al., 2009Moeller et al., 2008). Avocados may contribute to eye health since they contain a combination of MUFA and lutein/zeaxanthin and help improve carotenoid absorption from other fruits and vegetables (Unlu et al., 2005). Avocados contain 185 μg of lutein/zeaxanthin per one-half fruit, which is expected to be more highly bioavailable than most other fruit and vegetable sources. (Related: Five reasons to eat avocados today and every day.)

Health Line notes that in addition to protecting against macular degeneration, lutein and zeaxanthin have also been linked to “drastically reduced risk of cataracts,” which are a common problem for elderly people.

Improved cognitive function and eye health are not the only reasons to up your avocado intake, either. There are several other reasons to include more avocado in your diet, including:

  • They are high in vitamins K, C, E, B5 and B6, as well as folate and potassium (they contain more potassium than bananas).
  • Avocados are high in heart-healthy monounsaturated fats, and can lower cholesterol and triglyceride levels;
  • They are high in fiber;
  • The type of fat in avocados assists with the absorption of nutrients from other foods;
  • People who eat a lot of avocados are statistically slimmer and healthier;
  • Studies have linked higher avocado consumption to cancer prevention; and
  • Best of all, avocados are delicious!

So, go on: Add more delicious non-GMO, organic avocados to your daily diet. Your body will thank you. Follow more news on the power of fruits — yes, avocado is a fruit — at Fruits.news.

Sources include:

MDPI.com

NCBI.NLM.NIH.gov

HealthLine.com

EnhancedVision.com

Macular.org

<!–

–>

Source Article from http://www.naturalnews.com/2017-09-17-avocados-found-to-improve-eye-health-in-aging-adults.html

Mass grave with 400 children found at UK Orphanage by BBC News









 






Sick! This is really sick! Looks like there was some type of satanist child sacrifice going on in there yet nothing changes. At what point will Europeans wake up and dismiss democracy and communism for their evilness? We need to make some changes.

Up to 400 children who died at a Scottish orphanage are believed to have been dumped in a mass grave, research has revealed.

The Daughters of Charity of St Vincent de Paul ran the Smyllum Park orphanage in Lanark from 1864 until it closed in 1981.

The nuns previously acknowledged that children had been buried in 158 compartments in the town’s St Mary’s Cemetery.

But a joint investigation by the BBC’s File on Four programme and the Sunday Post newspaper has shown 402 children died at the orphanage.

It is thought that most were buried in an unmarked section at St Mary’s.

Former First Minister Jack McConnell, who apologised on behalf of the Scottish Government to victims of care home abuse in 2004, said: ‘After so many years of silence, we must now know the truth of what happened.’

The Daughters of Charity of St Vincent de Paul ran the Smyllum Park orphanage, pictured, in Lanark from 1864 until it closed in 1981.

Analysis of 15,000 records has found that an average of one child died at the home, pictured, every three months. It is not suggested that any people pictured here were involved.

Analysis of 15,000 records has found that an average of one child died at the home every three months.

It is believed most, without families able to pay for funerals, were buried at St Mary’s.

As the youngsters were from places across Scotland, spot checks with other authorities found only two were laid to rest elsewhere.

A total of 11,601 residents passed through Smyllum Park during its decades in operation, according to evidence given at the Scottish Child Abuse Inquiry.

Records show names and dates of birth and death. Descriptions of causes of death include accidents and diseases of the time such as TB, flu and scarlet fever. Some died of malnutrition.

Eddie McColl, 73, pictured, a former resident at Smyllum along with four of his siblings, lost his brother Francis, 13, in August 1961.

It means the death rate among residents, aged one to 14, was at least 30 deaths per 1,000.

According to National Records of Scotland figures, the highest mortality rate among this age group was in 1901 when 10.4 deaths per 1,000 were recorded.

Janice Carberry, whose brother David passed away in 1952 at the age of four, said there were no records showing where he was buried.

But she claimed one of her brothers had been told the boy was put in St Mary’s cemetery ‘in a wee corner of grass’.

Eddie McColl, 73, a former resident at Smyllum along with four of his siblings, lost his brother Francis, 13, in August 1961.

The death rate among residents at the home, pictured, was at least 30 deaths per 1,000.

Mr McColl, who had left the orphanage by that time, was only told by the nuns that his brother had died after an accident.

But the pensioner said: ‘I’ve heard from kids who were at Smyllum that someone was showing them how to use a golf club and asked them to step back. But Francis didn’t hear it and got struck on the head, that’s what killed him.

‘Smyllum was a hell. I have no idea where he is buried and have asked the Daughters of Charity repeatedly.’

In a statement, the Daughters of Charity of St Vincent de Paul said: ‘We are core participants in the Scottish Child Abuse Inquiry and are co-operating fully with that inquiry.

‘We remain of the view that this inquiry is the most appropriate forum for such investigations.

A total of 11,601 residents passed through Smyllum Park during its decades in operation, according to evidence given at the Scottish Child Abuse Inquiry. Eddie’s brother Francis is pictured playing with cars on the floor of the home’s nursery.

This photograph was taken in 1944 shortly before the death of 21 year old Louise Langlois, fifth from the left in the back row

‘Given the ongoing work of the inquiry, we do not wish to provide any interviews.

‘We wish to again make clear that our values are totally against any form of abuse and thus we offer our most sincere and heartfelt apology to anyone who suffered any form of abuse while in our care.’

The charity has previously appeared at the inquiry in Edinburgh where it claimed there was no evidence of abuse or mistreatment. But it has been called back to give further evidence in November.

The hearing will also consider four other residential care establishments run by the Daughters of Charity.

A Scottish Government spokesman said: ‘Clearly these are serious allegations and our thoughts are with the families of those affected.

‘We recognise the great hurt and damage caused to those who were abused in childhood by the very individuals and institutions who should have cared for them.

‘That is why we established an independent inquiry into the abuse of children in care.’

Source




RELATED ARTICLES


Did you like this information? Then please consider making a donation or subscribing to our Newsletter.

Source Article from http://feedproxy.google.com/~r/TheEuropeanUnionTimes/~3/Het1VHykmM8/

Hitler busts & Nazi paintings found beneath Austrian Parliament

“It’s not really a surprise when you clear out a building after 130 years,” a spokeswoman for the parliament said, as cited by AFP. “We know that the building was used as a ‘Gauhaus’ (local Nazi party headquarters) during World War II and we expected to make discoveries like this.”

A total of four paintings, two busts, and a relief were found in a box in the basement.

READ MORE: We have the ‘right to be proud’ of soldiers in both world wars – German AFD politician

“The find underscores the importance of the complete reconstruction of the history of the National Assembly,” Austrian National Council President Doris Bures said, as cited by der Standard.

In 2015, Bures commissioned two historians, Bertrand Perz and Verena Pawlowsky from the University of Vienna, to produce an in-depth study of the history of the parliament buildings throughout the Nazi dictatorship between 1933 and 1945.

These new artefacts will be given to the pair as part of their work, which is due to be presented in spring 2018.

Lawmakers have moved to the nearby Hofburg palace while the major renovation, due to last several years, takes place.

Source Article from https://www.rt.com/news/403548-hitler-busts-nazi-paintings-found/?utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=RSS